Tehnologia legată de internet are capacitatea de a schimba
sistemul de producție a învățarii în trei moduri importante. În primul rând, se
creează capacitatea de a trece de la sistemul de procesare a lotului existent
de predare și învățare la un sistem mult mai individualizat de învățare capabil
de a se potrivi stilului de instruire și ritmul nevoilor unui student.
![](https://gdcf-0916001bcltd.netdna-ssl.com/wp-content/uploads/2016/08/21st-century-skills.jpg?x18098)
În al doilea rând, tehnologia poate face sistemul de
învățare mai inteligent. Software-ul adaptiv răspunde la activitatea
studenților, oferind opțiuni, asistență și provocări. Acesta poate oferi, de
asemenea feedback-ul profesorilor, permițându-le să intervină și să se
adapteze.
În al treilea rând legat de tehnologie, cea bazată pe Internet,
are capacitatea de a comuta producția de învățare de la ierarhia tradițională
la o rețea mult mai deschisă. În prezent, curriculum-ul oficial, alături de
lecții și teste asociate, curge dintr-un oligopol mic de editori ale căror
acțiuni sunt ghidate de o mână de state mari și districte școlare. Economiile
de scară inerente într-un ambalaj al unui curriculum concentrat are un avantaj
politic și economic și de a consolida tendința spre "cel mai bun un singur sistem" și soluții one-size-fits-all (o singura masură îi încape pe toţi).
Capacitatea rețelei de Internet deschide producția de învățare pentru grupuri
de profesori, întreprinderi mici și persoane fizice.
Tehnologia este de departe cel mai popular subiect cu
privire la învățarea secolului 21 și la educație, iar multe dintre
videoclipurile de pe YouTube sunt doar despre asta. Deși unele dintre aceste
filme acopera și alte idei, tehnologia încă pare a fi punctul central. Așa că
scopul acestui articol este de două ori mai mare: unul este de a aborda unele dintre
concepțiile greșite despre tehnologie și, de asemenea, este despre modul în
care să pună în aplicare tehnologia în mod eficient și de a o folosi în mod pragmatic,
practic.
Așa că hai să luăm lucrurile negative din prima. În primul
rând, aș face acest lucru foarte clar. Tehnologia nu este soluția la educația
secolului 21, tehnologia este pur și simplu un instrument pentru a ajuta la
educație și învățare, de asemenea, tehnologia ar trebui să nu fie numită ca o instituție
de învățământ separată pentru subiect, ci ca un instrument, tehnologia ar
trebui să fie utilizată în toate sălile de clasă. Orice tehnologie de învățare
în ceea ce o privește, trebuie să se bazeze în jurul temei și obiectivele clasei
respective .Tehnologia în pedagogie se bazează pe diverși factori și întrebări
de eficiență, economisind timp şi a creşte rezultate etc.
Așa cum am menționat mai înainte tehnologia este un
instrument, o modalitate de învățare bazată pe fapte și permite elevilor să
facă o mulțime de cercetări, folosind internetul și diverse instrumente. Și, în
același timp, acești studenți învață abilități de cercetare foarte valoroase,
pe care le pot transplanta de la un nivel ridicat de educație, la universități
și în afara ei. Tehnologia poate fi folosită pentru a spori gândirea critică și
abilitățile critice de alfabetizare, evaluarea legitimității și acuratețea
conținutului online este partea centrală a educației secolului 21.
Este important ca tinerii să înțeleagă morala și etica
folosirii acestui conținut online, așa cum s-ar fi văzut în știri, există mai
multe cazuri de agresiune online și cred că motivul principal pentru aceasta
este anonimatul internetului. Așa că, prin urmare, cred că școlile ar trebui să
învețe despre responsabilitate și seriozitate în utilizarea tehnologiei în
clasă și dincolo de ea.
Astfel încât un alt punct important este utilizarea
tehnologiei de colaborare între studenți și profesori. Eu cred că tehnologia și
social-media în educație permite oamenilor să facă schimb de idei. Mass-media
digitală poate fi un fel de mediu, prin simpla apăsare a unui buton, care poate
oferi studenților o voce atunci când acestea nu ar fi fost altfel auzită, și în
același timp, așa cum am menționat mai înainte de a gândi despre critică mai
simt că elevii au nevoie, de asemenea, să li se spună cu privire la modul în
care să se ocupe de critici, cum să dea critici și modul în care să se ocupe de
o serie de alte probleme în ceea ce privește stima de sine cu conținut online.
Cred că unul dintre cele mai interesante aspecte ale
tehnologiei în educație este utilizarea sa pentru proiectarea creativității.
Putem crea atât de multe tipuri diferite de conținut scris, audio, video, 2D și
3D, ele pot crea muzica, ele pot crea clipuri video, pot crea fotografii,
acestea pot crea reviste, experimente de comportament și apoi, după crearea
acestui conținut, acestea să poată utiliza tehnologia pentru a prezenta ideile
lor fie ca este vorba de mediul online sau în persoană.
Deci, cu alte cuvinte, tehnologia poate fi prezentă în
fiecare etapă a procesului de învățământ de introducere și de cercetare al unui
proiect si la prezentarea acestuia. Unul dintre lucrurile pe care le-am dori de
la tehnologie este de a învăţa elevii a fi capabili să creeze o muncă foarte
sofisticată și prin aceasta vreau să spun lucruri cum ar fi arhitectura de
design auto, baze de date informatice, software, jocuri 2-D și 3-D, animație
online și așa mai departe.
Un ultim lucru de luat în considerare este că tehnologia nu
este doar despre tabla interactivă sau computer. Alte exemple includ camere
digitale, microscoape digitale, imprimante 3-D, precum lucruri cum ar fi
microfoane și proiectoare de asemenea. Este vorba despre găsirea unor
modalități de a utiliza tehnologia în mod semnificativ, astfel încât investiția
ce este făcută de școli este una valorosă, și face educația mai relevantă
pentru viață și prin învățarea mai dinamică.
Bibliografie:
John Barell, Linda Darling-Hammond, Chris Dede, Rebecca DuFour, Richard DuFour, Douglas Fisher, Robin Fogarty, Nancy Frey, Howard Gardner, Andy Hargreaves, David W. Johnson, Roger T. Johnson, Cheryl Lemke, Jay McTighe, Alan November, Bob Pearlman, Brian M. Pete, Douglas Reeves, Will Richardson, Elliott Seif, 21st Century Skills: Rethinking How Students Learn
Bernie Trilling and Charles Fadel , 21st Century Skills: Learning for Life in our Times, 2009, Editura: Wiley
Allan Collins and Richard Halverson, Rethinking Education in the Age of Technology: The Digital Revolution and Schooling, 2009, Editura: Teachers College Press
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu